Podczas naszej wizyty w Indonezji rozmawialiśmy z pewnym starszym Panem – wieloletnim podróżnikiem, który pierwszy raz odwiedził ten azjatycki kraj 30 lat temu… Na migi próbował dowiedzieć się jak dotrzeć do Chiang Mai, nie mając zielonego pojęcia o Tajlandii. Ba! Nawet nie miał skąd się dowiedzieć, bo w jego ojczystym kraju nie było najmniejszych szans na dostanie przewodników o takiej tematyce… I choć z wielkim podziwem i szeroko otwartymi oczami słuchaliśmy Jego opowieści o tym jak bardzo na przestrzeni tych lat zmieniło się podróżowanie, to po cichu cieszyliśmy się, że jednak nie musimy doświadczać aż takiej ekstremy! Oczywiście – fantastycznie jest czasem wyłączyć telefon i zawędrować gdzieś w nieznane, ale chyba nie odważylibyśmy się na tak długą i daleką podróż wiedząc, że jesteśmy zupełnie odcięci od świata… Ale na szczęście, dzisiaj mamy Internet i przeróżne aplikacje, dzięki którym podróżowanie stało się proste niczym zęby Ridża z Mody na sukces! 😉  Przedstawiamy Ci kilka aplikacji, bez których nie wyobrażamy sobie podróżowania czy planowania podróży w ogóle -zapraszamy na post o naszych najlepszych aplikacjach dla podróżników!

Najlepsze aplikacje dla podróżników

Nawigacja

Google.maps

• aplikacja, której nie trzeba przedstawiać. Mapy z nawigacją, informacjami o korkach i zamkniętych drogach. Nam świetnie sprawdzała się szczególnie w miastach.

Maps.me

• odkrycie naszych podróży! Dowiedzieliśmy się o niej dobrych kilka lat temu w Gruzji i od tej pory jesteśmy wręcz nierozłączni. Maps.me to aplikacja z mapami, która działa offline. Przed podróżą w dane miejsce wystarczy tylko pobrać mapę danego regionu i już! Maps.me idealnie sprawdza się w terenach mniej zaludnionych, w górach i wioskach. Dodatkowo użytkownicy mogą nanosić na nią komentarze, które nie raz uratowały nam skórę (np. wiedzieliśmy dokładnie, gdzie w Indonezji właściciele biur podróży próbują naciągnąć na tzw. “zamknięty dworzec autobusowy”, oferując w zamian swoją wycieczkę).

Noclegi

Przed rezerwacją noclegu zawsze porównujemy ceny w dwóch najpopularniejszych serwisach: agoda.com oraz booking.com.

Agoda

• najfajniejsze w agodzie jest to, że za większość rezerwacji można otrzymać dodatkowe punkty na kartę podarunkową, które potem można wykorzystać przy kolejnej rezerwacji.  Zdarzało nam się, że dzięki punktom nie musieliśmy płacić za nocleg.

Booking

• aplikacja, gdzie znajdziemy największą ilość ofert noclegowych. Dodatkowo, stali użytkownicy mogą korzystać ze specjalnej zniżki Genius.

Airbnb

• tak zupełnie szczerze, to najlepsze noclegi udawało nam się znaleźć właśnie przez airbnb! Airbnb to portal, na którym można wynająć mieszkanie lub pokój od miejscowych za niewygórowaną kwotę.

Wyszukiwarki lotów

Na co dzień korzystamy z wyszukiwarek skyscanner.comkiwi.com.

Wskazówka:

• jeśli chcesz sprawdzić jak najtaniej dolecieć do danego miejsca i skąd,  najlepszym pomysłem jest ustawienie miejsca docelowego jako miejsca wylotu, a w miejscu docelowym zaznaczyć opcję „cały świat”. W ten sposób możesz prześledzić dokładnie z jakiego kraju i jakie linie lotnicze latają w miejsce, którym jesteś zainteresowany.
  • po znalezieniu interesujących nas połączeń, zawsze sprawdzamy jak kształtują się ceny bezpośrednio na stronie przewoźnika. I zazwyczaj są niższe niż te oferowane w aplikacji.

Poruszanie się po mieście

GrabUber

• z obu aplikacji korzystaliśmy z powodzeniem  w Azji Południowo – Wschodniej (Indonezja, Malezja). Na Bali i Jawie okazały się wręcz zbawieniem, ponieważ pozwalały nam uniknąć jazdy z taksówkarzami, którzy niemiłosiernie zawyżali ceny. Ogromnym plusem obu aplikacji jest możliwość śledzenia całej trasy oraz podana z góry kwota, która zostanie ściągnięta za przejazd.

Notatki i planowanie

Evernote

• niezastąpiona aplikacja do tworzenia notatek! Spisywaliśmy w niej nasz codzienny budżet, pomysły i plany. Aplikacja Evernote pozwala na edytowanie tekstów i dodawanie notatek w trybie offline, które następnie – po połączeniu z siecią – zostają zsynchronizowane.

Nozbe

• wspominaliśmy już o tej aplikacji w filmie na naszym kanale na YouTube o tym, jak zorganizowaliśmy naszą kilkumiesięczną podróż i nadal uważamy,  że świat byłby o wiele smutniejszy bez Nozbe (a na pewno mniej zorganizowany 😉 ).  Nozbe to aplikacja, oparta na metodologii Getting Things Done,  która jest Twoim osobistym asystentem: pilnuje ważnych terminów, przypomina o  ważnych wydarzeniach, zadaniach do wykonania i pozwala rozłożyć każdy z Twoich projektów na mniejsze kroki. Z Nozbe korzystamy już od dobrych kilku lat i szczerze możemy polecić ją każdemu. Raz dobrze rozpisane i przygotowane projekty uwalniają głowę od wielu zmartwień!

Komunikacja w obcym języku

Google translator

• taki niepozorny, a wielokrotnie ratował nam skórę, zwłaszcza w Tajlandii i Indonezji, gdzie często nie mogliśmy dogadać się z nikim po angielsku. Bardzo polecamy opcję czytania tekstu przez syntezator!
Bezpieczeństwo

IPOLAK

• to aplikacja, o której istnieniu dowiedzieliśmy się stosunkowo niedawno, ale wydaje nam się na tyle przydatna, że postanowiliśmy Ci o niej wspomnieć. IPolak to aplikacja stworzona przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, która posiada wszystkie najpotrzebniejsze informacje na temat bezpieczeństwa dotyczące całego świata. Znajdziesz tam adresy Ambasad, informacje o bezpieczeństwie, numery alarmowe, informacje na temat wiz oraz przycisk S.O.S., który pozwala na szybki kontakt z polską placówką dyplomatyczną w pańskie, w którym się znajdujemy. Jak dla nas świetna sprawa!

To by było na tyle – wszystkie aplikacje zostały przez nas wielokrotnie sprawdzone i możemy polecić je z czystym sumieniem.  A z jakich Ty aplikacji najczęściej korzystasz? Podziel się w komentarzu! 🙂

A tu znajdziesz więcej praktycznych postów:

Trekking wokół Annapurny – pakujemy plecaki!

Szczepienia przed podróżą – wszystko co musisz wiedzieć