Cześć!

Wszystkim tym, którzy czują się trochę zmęczeni głośnym i zatłoczonym Bangkokiem biegniemy z pomocą! Zaledwie 3 godziny drogi od stolicy znajduje się ogromna, zielona przestrzeń, która jest istnym balsamem dla duszy! Chcemy podzielić się z Tobą naszymi wskazówkami, jak odwiedzić Park Narodowy Khao Yai na własną rękę i przeżyć niezapomnianą przygodę! Zapraszamy na post” Park Khao Yai – dżungla dla początkujących !

Park Khao Yai

Park Khao Yai to obszar o powierzchni ponad 2000 km2 – calutki pokryty lasami tropikalnymi i łąkami. Szczerze, to w życiu nie widzieliśmy tylu odcieni zieleni w jednym miejscu! 😄
Powstał ponad 50 lat temu, kiedy zdecydowano się przenieść tamtejszych osadników i objąć cały obszar ochroną. Jest też pierwszym stworzonym parkiem narodowym w Tajlandii!

Wstęp do parku kosztuje 400 bahtów na osobę. Cena za wjazd skutera to 30 bahtów. Przy wjeździe otrzymuje się też mapkę z zaznaczonymi szlakami i kempingami.

Khao Yai

Khao Yai – widok na park

Dojazd z Bangkoku

Park położony jest 3 godziny drogi od Bangkoku. Chcąc do niego dotrzeć należy kierować się do miasteczka obok parku – Pak Chong. Opcji dojazdu jest mnóstwo – taksówki, pociągi, autobusy…. My zdecydowaliśmy się na autobus, który odjeżdżał z dworca Morchit (dworzec północny), przy ulicy Kamphaengpet. Koszt biletu: 130 bahtów na osobę.

Następnie można przesiąść do pojazdu o nazwie „ songthaew” – słowo to oznacza dosłownie „dwie ławki”, na których siedzą pasażerowie z tyłu samochodu (30 bahtów) lub wypożyczyć skuter i ruszyć na podbój Khao Yai 😜!

Nasza Płotka 😜

Atrakcje

W parku panuje klimat tropikalny – my byliśmy zachwyceni roślinnością, krajobrazami, a przede wszystkim dzikimi zwierzętami, które można podglądać w ich naturalnym środowisku.

Khao Yai oferuje trasy do punktów widokowych i imponujących wodospadów (np. wodospad Haew Suwat, z którego skakał Leonardo Dicaprio w filmie Niebiańska plaża 😍), do których bez problemu można dojechać na skuterze. Istnieją też kilkukilometrowe piesze szlaki wgłąb dżungli, natomiast trzeba uważać, żeby się nie pogubić lub zdecydować się na przewodnika.

W parku można również zdecydować się na nocne safari, czyli jazdę w nocy w pickupie z mocnymi reflektorami w poszukiwaniu zwierząt. Koszt takiej jazdy to około 500 bahtów za samochód.

Oczywiście główną atrakcją są dzikie zwierzęta, a przede wszystkim słonie! ❤ Szczęściarze mogą spotkać dzikie słonie spacerujące gromadnie po łąkach. Nam udało się je zobaczyć i podpowiemy Wam jak to zrobić bez przewodnika!
Oprócz słoni pełno jest gibonów, jelenimakaków, tropikalnych ptaków i uwaga- węży!

Makak

Słonie ❤️

Słonie ❤ Jakość zdjęcia słaba, ale emocje ogromne!

Transport po parku

Skuter! Bez własnego środka transportu bardzo ciężko będzie zwiedzić główne atrakcje ze względu na duże odległości pomiędzy nimi. Park poprzecinany jest asfaltowymi drogami i bardzo przyjemnie się po nich jeździ 😊.

Radzimy wypożyczyć skuter od razu w Pak Chong i stamtąd pojechać do parku.
Ceny za skuter w Pak Chong wynoszą 300 bahtów za dzień.

Benzynę kupuje się w parku w butelkach po brendy 😂 – przy informacji turystycznej lub na kempingach. Warto to zrobić z samego rana, ponieważ potem może zabraknąć. Cena za 0,75l wynosi 40-50 bahtów (dwukrotnie wyższa w porównaniu do stacji benzynowych!).

Nocleg

W parku nie ma problemu ze znalezieniem noclegu – tuż przed parkiem znajduje sie mnóstwo luksusowych hoteli. W samym parku również mozna spać w drewnianych domkach. My bardzo polecamy nocleg w namiocie – cały sprzęt można wypożyczyć na kempingu. Nie rezerwowaliśmy też wcześniej noclegu – wszystko załatwiliśmy już na miejscu.

Za namiot dwuosobowy, karimaty i koce zapłaciliśmy 300 bahtów za noc. Najfajniejsze w spaniu w namiocie jest to, że popołudniu i w nocy podchodzą do kempingu dzikie zwierzęta: jelenie i makaki! Zupełnie nie boją się ludzi i czasem kukają do namiotu w poszukiwaniu jedzenia! Trzeba więc pamiętać, żeby bardzo dobrze zabezpieczyć swój prowiant 😜.

Jedzenie

W parku znajduje się kilka budek z jedzeniem tuż przy informacji turystycznej. Otwarte są od 8 rano do około 18. Potem znalezienie czynnej knajpki czy sklepu jest praktycznie niemożliwe – warto więc kupić sobie wcześniej jakieś przekąski. Przy kempingu działają sklepy z podstawowymi artykułami, zupkami chińskimi i przekąskami czynne też do godz 18.

Co ze sobą zabrać?

Spędziliśmy w parku 2 noce. Z racji tego, że we dwójkę jechaliśmy na jednym skuterze nie mogliśmy zabrać dużego bagażu. Jeśli wracasz potem do Bangkoku, to możesz zostawić swoje rzeczy w hotelu i zabrać tylko niezbędne minimum. Natomiast, jeśli tak jak my nie wracasz do stolicy, to możesz poprosić o przechowanie swoich rzeczy w wypożyczalni skuterów.

To co na pewno Ci się przyda w Khao Yai:

• Peleryna! Nam przez te dwa dni pobytu 3 razy zdarzyły sie dość mocne i krótkie ulewy
  • Długie spodnie – chronią przed kleszczami, komarami i pijawkami 😊
  • Dobre buty – my mieliśmy buty trekkingowe, ale lżejsze adidasy również sie sprawdzą, bo trasy są bardzo dobrze przygotowane i niewymagające
  • Koszulki z krótkim rękawem
  • Bielizna
  • przybory toaletowe, spray na komary
  • Ewentualnie bluza – my nie wzięliśmy ze sobą bluz i nie były nam potrzebne – w nocy i w dzień było ciepło i duszno

Wszelki sprzęt kempingowy można wypożyczyć na miejscu 😊.

Kemping w Khao Yai

Jak zobaczyć słonie?

Nam udało sie zobaczyć stadko słoni w ostatni dzień naszego pobytu w parku i to praktycznie w ostatniej chwili! Było to niesamowite uczucie!😍 Słonie to niezwykle piękne i wrażliwe zwierzęta. Słyszeliśmy opinie, że zobaczenie tych cudnych olbrzymów bez wynajmowania przewodnika jest praktycznie niemożliwe. Już prawie pogodziliśmy się z naszym losem i stwierdziliśmy, że zadowolimy się małpami😜, aż nagle gdzieś w czeluściach Internetu znaleźliśmy informację, że słonie najczęściej można spotkać rano lub przed południem na otwartym obszarze np. łące. Był to nasz ostatni dzień w parku więc spakowaliśmy nasze plecaki i przed 10 rano ruszyliśmy w kierunku łąk. Już z daleka zauważyliśmy tłum ludzi i zaparkowane samochody – są! Piękne, potężne 4 słonie maszerujące jakieś kilkanaście metrów od nas. Podobno kilka minut przed naszym przyjazdem łąką maszerowało ponad 15 słoni – to dopiero musiał być widok ! Wiemy, że czatowanie na słonie może nie wydawać sie zbyt ciekawe, ale jest naprawdę warte zachodu!

Dla nas Park Khao Yai był super przygodą! Noc w dżungli, która z ciszą nie ma nic wspólnego, piękne wodospady, tropikalna przyroda i dzikie zwierzęta na wyciągnięcie ręki – wizyta w Khao Yai to świetna możliwość doświadczenia dżungli w bardzo przyjemnej i przystępnej cenowo formie 😊.

Odwiedź z nami Khao Yai na naszym kanale!

Pozostałe posty z Tajlandii

Ile kosztuje miesiąc podróżowania po Tajlandii Północnej?

Skuter w Tajlandii – czy warto?

Koh Tarutao na własną rękę – budżet i informacje praktyczne

Ko Tao – budżet i informacje praktyczne

(Nie) budżetowe 10 dni na Ko Lancie

Ile kosztuje kurs nurka na Ko Tao? Informacje praktyczne

Pętla Mae Hong Son na skuterze – wszystko co musisz wiedzieć!